Revija SRP 81/82

Ivo Antich

 

POPARE

(Posthistorichne parabole)

 

 

 

ADAMOV GREH

 

Adamov greh: ljudje kot zhivali

so se poslej razmnozhevali.

Pa pred tem? So se klonirali

in menda sploh niso umirali?

 

Le kakshna sila iz vesolja

je te greshne chloveshke rodove

imela za poskusna polja

in poskusne mishi za bogove?

 

 

 

DIVJE BABE IN (LE)TALCI

(45.000 let stara pishchal iz jame Divje babe)

 

Sodech po jame imenu,

v pravenetskem plemenu

niso moshki igrali

na starodavni pishchali,

 

ampak so bile flavtistke

nekakshne prafeministke,

mozhje, neandertalci,

pa njihovi le talci.

 

Tako iz ledene dobe

chez vse neshtete grobe

oglasha se ta pishchal

in z njo divjih menad drhal.

 

 

 

LEPOTA LAPOTA Z LOPATO

(lapot – staroslovanski obichaj ubijanja starcev

z udarcem po glavi s plosko stranjo lopate)

 

Svet, ki mu vladajo mladi starci,

chakajo zdaj humani udarci:

vsi, ki imajo sedemdeset let,

naj brzh postanejo pod zemljo smet.

Znova bo torej treba zagato

staranja reshevati z lopato,

a na srecho ne za vse enako:

tisti, ki so vplivni in bogati,

se bodo izognili lopati

vsaj za prvo, tolazhilno dlako.

 

 

 

KARANTANCI

(kar, karra – predindoevr.: skala)

 

So Karantanci

zhe Praslovanci?

So zhe Karanti

bili »kar Anti«?

 

Na svoji steni

kot na anteni

vechni uporniki,

v tej karanteni

kljub vsaki meni

vechni zaporniki.

 

Na svoji skali

so stali, obstali;

na skali veliki

v majceni kliki.

 

 

 

»STATI INU OBSTATI«

(Trubar, Katekizem, 1551, str. 209; pridiga po

Flaciusu Illyricusu, imenovanem »ilirska kacha«)

 

Ker Kranjci niso utegnili,

da bi se zmedili v Nemce

ali da bi se v Hrvate zmedli,

so proizvedli – Slovence.

 

Tako so med Nemci in Hrvati

uspeli »stati inu obstati«

(kakor Trubar, ki se predstavi

kot »ilirski patriot«, pravi

v svoji besedi domachi

v pridigi po »ilirski kachi«)

na skrajnem robu slovanstva

kot skrajni rob balkanstva.

 

 

 

LEOPARD FROG

 

Na zachetku konca

flasha v riti

jugoilirski,

na koncu konca

vrch razbiti.

 

Chrno-zholti

drobci lirski

po vseh kotih

kot ostanki zhlote,

leopardje krote.

 

 

 

O MIKROKOSU PO MAKROKOSU

(Marko Kos, Delo, 8. 8. 2007, str. 5)

 

Primerjava

Avstrije in Slovenije

sodi v humoristichno

mistichno

literaturo

kot primerjava

med kravo

in kuro.

Avstrija

je kakor Shvica

iz chisto drugega vica:

naj bo mir ali vojna,

obe sta trojanska konja

nemshkega kapitala,

Slovenija pa je

ne glede, kaj meni

makrokos,

le mikrokos,

v boju za obstanek

majhen ostanek

iz arzenala

jugokravala …