Revija SRP 13/14

Ivo Antich
 

 

ZGODBA ZGODOVINE

(kot nanizanka z neshtetimi epizodami

 

Osma shtevilka Stripburgerja, slovenske revije za "drugachni" strip, je izshla konec leta 1995 v obliki stenskega koledarja vechjega formata (priblizhno A3). Publikacija obsega shtirinajst listov (shtevilo verzov v sonetu), od katerih sta dva uvodna (naslovni in predstavitveni), na ostalih pa so razvrshcheni najboljshi izdelki s Stripburgerjevega natechaja za enostranski (obsegajoch en "tablo") strip za temo boja proti vsem oblikam nestrpnosti (s kratko oznako "Anti-nazi"). Za vsak mesec leta 1996 torej en avtor z enim stripom. Januar: Marcel Ruijters (Sittard, Nizozemska). Februar: Josip MajiŠ (Slavonski Brod, Hrvashka). Marec: Attila Szego (Budimpeshta, Madzharska). April: Vladimir BursaŠ (Novi Sad, Jugoslavija). Maj: Mladen Oljacha (Novi Sad, Jugoslavija). Junij: Obscurator (Ljubljana, Slovenija). Julij: Aleksander Zograf (Panchevo, Jugoslavija). Avgust: Andrej Shtular (Kranj, Slovenija). September: Borislav GraboviŠ (Vrshac, Jugoslavija). Oktober: Oliver Marcheta (Slovenija). November: Maria Bj÷rklund (Kronoby, Finska). December: Lola Miloshev (Vrshac, Jugoslavija). Zhe iz tega je razvidna dokaj shiroka mednarodna udelezhba, saj je na natechaj svoje stripe poslalo 57 avtorjev (19 iz Slovenije, 17 iz Srbije, 8 iz Hrvashke, nekaj pa tudi iz BiH, Chrne gore, Makedonije, Italije, Madzharske, Nizozemske, Finske, ZDA). Internacionalnosti ustreza vechjezichnost originalnih tekstov v stripih, pa seveda tudi prevodna pomoch univerzalne angleshchine s skupnim naslovom Neverending (hi)story.

Vsi listi imajo (tÚmi ustrezno) chrno podlago. Na naslovnem listu je plakatno ekspresivna ilustracija Nadana RojniŠa (Pulj, Hrvashka), ki uchinkovito aplicira kljukasti krizh kot razpelo za polomljeno chloveshko kreaturo s spremnim geslom IN GOD WE TRUST. Drugi list je pravi "montazhni izum", saj je na njem zgneteno poleg uvodnega teksta urednika Borisa BaŠiŠa (z angleshkim prevodom) she nekaj primerkov z natechaja, ki pa zaradi pomanjshave na velikost znamke obstajajo brez razvidnejshega uchinka. Sicer pa je glede na objavljeno gradivo (in tudi glede na ostale prispevke, predstavljene na razstavi v KUD Trnovo), mogoche rechi, da je zhirija dobro opravila svoje delo. Zlasti to velja za prve tri izbrane avtorje: prvi in tretji sta blizhe udarni stripski groteski, medtem ko je MajiŠev antologijsko briljanten tablo najvishji likovni dosezhek celotnega natechaja. Zhe "april" pomeni zdrs v smeri stereotipov in okornejshih vizualnih reshitev. Med ostalimi se prvim trem priblizhuje zlasti "junij", pa tudi "november".